Net terug van vakantie valt het weer goed op hoeveel mailtjes je ontvangt en hoe snel de mailbox volstroomt. Met het instellen van regels in outlook houd je de mailbox georganiseerd.

Een regel is een actie die in Microsoft Outlook automatisch wordt uitgevoerd voor binnenkomende of uitgaande berichten op basis van voorwaarden die je hebt opgegeven. Je kunt een regel maken op basis van een sjabloon of een bericht, of zelf voorwaarden opgeven.

Outlook heeft in een ‘wizard’ sjablonen voor de meest gebruikte regels, klaargezet zoals:

  • Georganiseerd houden
    Deze regels helpen bij het opbergen en opvolgen van berichten.
  • Up-to-date houden
    Deze regels stellen je op een of andere manier op de hoogte wanneer je een bepaald bericht ontvangt.
  • Beginnen met een lege regel
    Deze regels worden gemaakt zonder hulp van een regelsjabloon en je kunt deze regels volledig aanpassen.

mailbox wizard-regels

Zo stel je deze handige optie binnen enkele minuten in:

  1. Klik in Outlook op het tabblad Bestand/Regels en waarschuwingen beheren.
  2. Klik in het dialoogvenster Regels en waarschuwingen, op het tabblad E-mailregels/Nieuwe regel.
  3. Selecteer een sjabloon.
  4. Volg alle stappen in het sjabloon.

Hulp nodig bij het organiseren van jouw mailbox?
Daar weten de dames van SBB wel raad mee!
Bel 035 – 694 68 69 of mail naar sbb@sbb.nl voor een eenvoudige en efficiënte oplossing.

Share This